600 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh - Yusuf Kema
%8 indirimli

Gayetü'l Beyan Fi Hakikatil İnsan Yahud İlm i Ahval i Ruh

ISBN / BARKOD : 9786055022969
Üretici : Çizgi Kitabevi
Yazar : Yusuf Kemal
Sayfa Sayısı : 84
Konu Psikoloji / Genel Psikoloji
Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal Yazının devamı...
Kargo Ücreti : 65,00 TL
Liste Fiyatı : 85,00
Kitapsahaf Fiyatı : 78,20
Kazancınız : 6,80

Ürün Özellikleri

Stok Kodu

9786055022969

Boyut

140-220-0

Sayfa Sayısı

84

Basım Yeri

Konya

Basım Tarihi

2015-09-01

Kapak Türü

Karton

Kağıt Türü

2.Hamur

Dili

Türkçe
Hikemî ilimlerin başlangıcı psikolojidir. Nâtık nefs, yani ben zamirinin gösterileni olan manevi cevher bir hakikattir ki, varlığı asla inkâr olunamaz. Görünüşler âlemine olan inancın, zihinde şüphe darbesine uğraması ihtimal dahilindedir, lâkin hiçbir vakit nâtık nefsin varlığını tasdik etmemek mümkün değildir. İmdi insan ruhu, vücut binasının ortadan kaldırılamayacak bir esasıdır ve bununla beraber bilgi hakikatinin başlangıç noktasıdır. Düşünüyorum, öyleyse varım. Yukarıda beyan olunduğu üzere bilinç, nâtık nefsin varlığını ve özelliklerini tasdik eden manevi duyum veyahut içebakış demektir. Bilinç tasdiklerinden doğan kesinlik mutlaktır. Fransız fîlozofİanndan Descartes demiştir ki, bilmek başka ve bildiğini bilmek başkadır. Bu söze şunu da ilave edebiliriz ki, duymak başka ve duyduğunu bilmek başkadır; istemek başka, istediğini bilmek başkadır. İşte bu bilinç bilgisi, kesinlik ifade eden bilgidir. Eğer bilince ilişkin bilgiler kesinlik taşıyor olmasa, nâtık nefsimiz daima vehim ve hayal pençesinde perişan olur.
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.


Yorum yaz
Maximum Kart Taksitli
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
2
43,01   
86,02   
3
29,98   
89,93   
4
23,46   
93,84   
5
19,55   
97,75   
6
16,94   
101,66   
7
15,08   
105,57   
8
13,69   
109,48   
9
12,60   
113,39   
Kapat