Ürün Özellikleri
Stok Kodu
9786057445278 Boyut
160-240- Sayfa Sayısı
880 Basım Yeri
İstanbul Basım Tarihi
2022-06-15
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
Rasûlullâh “Sallallâhü Aleyhi Ve Sellem” Hazretleri'nin Ashâb-i Kirâmı, Ehl-i Beyti ve Ehl-i Beyt İmâmları “Radıyallâhü Anhüm Ecme‘în” Hazretleri hakkında Şîʻa Fırkaları'nın, Râfızîler'in, Hâricîler'in ve Bidʻat Ehli'nin bâtıl iʻtikâdlarına ve iftirâlarına reddiyye olarak yazılmış kitâbların en muʻtebedi ve en tafsîlâtlısı “Es-Savâʻiku'l-Muhrika Fi'r-Reddi ʻAlâ Ehli'l-Bidaʻ Ve'z-Zendeka” kitâbıdır. Kitâbın mü'ellifi “Ehl-i Sünnet Ve Cemâʻat Mezhebi'nin Keskin Kılıcı” Şâfiʻî-Eşʻarî, Cüneydî-Şâzelî-Bekrî, Müctehid Allâme İbn Haceri'l-Heytemî “Rahmetullâhi Aleyh” Hazretleri [1503-1567] hakkında “Silsile-i Aliyye Meşâyih-i Kirâmı”ndan İmâm-i Rabbânî ve Mevlânâ Hâlid-i Bağdâdî “Kuddise Sirruhümâ” Hazretleri yüksek sitâyişlerle bahs etmişler ve bu kitâbı da dâhil, eserlerinden pek çok nakller yapmışlardır. “Silsile-i Aliyye'nin Son Altın Halkası” Nakşbendî-Müceddidî-Hâlidî, Kâdirî, Sühreverdî, Çeştî, Kübrevî, Üveysî Şeyh Seyyid Abdülhakîm-i Arvâsî “Kuddise Sirruh” Hazretleri, Allâme Heytemî Hazretleri‘ni “İmâm-i Aʻzam, İmâm-i Şâfiʻî, İmâm-i Mâlik ve İmâm-i Hanbel Âlemi'nin ilmi ummânlar gibi en derîn âlimi, allâme-i beşer Ahmed-i Heytemî Şihâbüddîn İbn Hacer”diye övmüştür. “Es-Savâʻiku'l-Muhrika” kitâbı, çoğu kısmını bu kitâbımızda ayrıca tercüme ettiğimiz “El-Kavlü'l-Muhtesar Fî Alâmâti'l-Mehdiyyi'l-Müntezar bildirdiği Mehdî “Aleyhirrahme” Hazretleri'nin alâmetlerini ve zuhûrunu, Deccâl'in çıkışını, Meryem Oğlu Îsâ “Aleyhimessalâtü Vesselâm” Hazretleri gökten nüzûlünü Sahîh Hadîs-i Şerîfler ile beyân etmektedir. “Es-Savâ‘iku'l-Muhrika” kitâbı, İstanbul-Zeyrek'de medfûn Hanefî-Mâtürîdî, Nakşbendî-Müceddidî, Melâmî, Kâdirî, Şâzelî Şeyh Allâme Muhammed Emîn-i Tokâdî “Kuddise Sirruh” Hazretleri [1665-1745] tarafından Osmânlı Türkçesi'ne tercüme edilmiştir. Kitâbımızın “Birinci Baskısı yayınladığımız bu tercümenin “Transkripsiyon”unu “İkinci Baskısı”na tekrâr almadık. Kitâbımızın 880 sahîfelik bu “İkinci Baskısı”, ALTI KISM'dır: BİRİNCİ KISM'da; Müctehid Allâme Heytemî Hazretleri'nin hâl tercümesini, hocalarını ve talebelerini yazdık. Eserlerini dünyâ kütübhânelerindeki en eski ta'rîhli yazma nüshalarından renkli tıbkıbasımlarla ve seçme tercümelerle tanıttık. Bugüne kadar yazılan en tafsîlâtlı ve en sıhhatli hâl tercümesi, budur. Kitâbımızın bu kısmı, 94 sahîfedir. İKİNCİ KISM'da; Şeyh Muhammed Emîn-i Tokâdî Hazretleri'nin hâl tercümesini, hocalarını, ilm ve tarîkat silsilelerini, talebelerini ve halîfelerini yazdık. Eserlerinin herbirini, yazma nüshalarından renkli tıbkıbasımlarla ve seçme tercümelerle tanıttık. Bugüne kadar yazılan en tafsîlâtlı hâl tercümesi, budur. Kitâbımızın bu kısmı, 89 sahîfedir. ÜÇÜNCÜ KISM'da; “Es-Savâ‘iku'l-Muhrika”nın kaynaklarından olan 150 kadar kitâbı, en eski yazma nüshalarının alâkalı sahîfelerinin renkli tıbkıbasımlarını da yaparak yazdık. Kitâbımızın bu kısmı, 64 sahîfedir. DÖRDÜNCÜ KISM'da; “Es-Savâ‘iku'l-Muhrika”nın Şeyh Muhammed Emîn-i Tokâdî “Kuddise Sirruh” Hazretleri kitâbın aslının 5 ayrı nüshası ile mukâyeseli sâdeleştirdik ve tercüme ettik. Kitâbımızın bu kısmı, 489 sahîfedir. BEŞİNCİ KISM'da; Şîʻa Fırkaları, Râfızîler ve Hâricîler hakkında Dört Mezheb İmâmı “Radıyallâhü Anhüm Ecmeʻîn” Şâfiʻî, Hanbelî, Mâlikî Mezhebi Âlimleri'nden 70 zâtın yüce beyânlarını ve fetvâlarını tercüme ettik. Herbirinin yazma nüshalarının renkli tıbkıbasımlarını yaptık. Kitâbımızın bu kısmı, 105 sahîfedir. ALTINCI KISM'da; kitâbımızı hâzırlarken istifâde ettiğimiz 370'i yazma ve 20'si matbûʻ 390 aded Arabça; 7'si yazma ve yazma ve 12'si matbûʻ 77 aded Osmânlı Türkçesi ile yazılmış olmak üzere 475 kitâbın künyesini listeledik. Kitâbımızın bu kısmı, “Es-Savâʻiku'l-Muhrika” kitâbı, dînin usûlünde ve furûʻunda müctehid allâmelerin ve muhakkık âlimlerin kitâblarından ve risâlelerinden nakllerle hâzırlandığından Şîʻa Fırkaları'nın, Râfızîler'in ve Hâricîler'in bâtıl iʻtikâdlarına ve iftirâlarına reddiyye olarak yazılmış kitâbların en muʻtemedi, en muʻteberi ve en tafsîlâtlısıdır.
Yorum yaz