600 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
Sinema I - Hareket-İmge - Gilles Deleuze- | Yeni ve İkinci El Ucuz Kit
%20 indirimli

Sinema I - Hareket-İmge

ISBN / BARKOD : 9789758686742
Üretici : Norgunk Yayıncılık
Yazar : Gilles Deleuze
Sayfa Sayısı : 289
Konu Felsefe - Düşünce / Genel Felsefe
Deleuze'ün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik "sinema" çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirce'ün ve özellikle Fransız Yazının devamı...
Kargo Ücreti : 65,00 TL
Liste Fiyatı : 210,00
Kitapsahaf Fiyatı : 168,00
Kazancınız : 42,00

Ürün Özellikleri

Stok Kodu

9789758686742

Boyut

155-225-0

Sayfa Sayısı

289

Basım Yeri

İstanbul

Basım Tarihi

2014-03-31

Çeviren

Soner Özdemir

Kapak Türü

Karton

Kağıt Türü

2.Hamur

Dili

Türkçe
Deleuze'ün imgelerin ve göstergelerin sınıflandırmasına ayırdığı iki ciltlik "sinema" çalışmasının ilki olan Hareket-İmge (ikinci cilt: Zaman-İmge) ağırlıklı olarak Amerikalı göstergebilimci C. S. Peirce'ün ve özellikle Fransız filozof Bergson'un tezlerine dayanıyor: "Hareket şimdidir, katetmenin edimidir." 20. yüzyılın hemen başında, sinemanın ortaya çıkışıyla birlikte sanatta, bilimde, felsefede yoğun olarak etkisini hissettiren hareket düşüncesi, esas olarak hareketi ayrıcalıklı anlarla değil, herhangi bir anla ilişkilendiriyordu: "Herhangi an, bir diğer herhangi ana eşit mesafede olan andır. O halde sinemayı, hareketi herhangi anla ilişkilendirerek yeniden üreten sistem olarak adlandırıyoruz." Ortaya koyduğu bu kapsamlı incelemenin bir sinema tarihi olmadığını kitabın en başında belirten Deleuze'ün, bu işe kalkışmasındaki temel nedenin "hareket" ve "zaman" mefhumları aracılığıyla "bütün" kavramını yeniden tartışmaya açmak olduğu ileri sürülebilir. "Bütün" kapalı bir küme değildir, kapalı kümelerin kümesi değildir, "bütün" açıktır, durmadan değişir, süredir. Öyleyse, "hareket-imge" olarak tanımlanan plan da, mekânda yayılan bir kümenin parçalarının yer değiştirmesi ve sürede dönüşen bir bütün'ün değişimidir. Deleuze burada yine en iyi bildiği şeyi yapıyor, sinemanın arkasına geçip, ışığı ve gölgeyi eğip büken çocukları ona yeniden doğurtuyor: Griffith ve organik birlik; Ayzenştayn ve Sovyet diyalektiği; Chaplin, Buster Keaton, Marx Biraderler, makineye karşı bürlesk, makineye karşı makine; Hitchcock'un zihinsel-imgesi, ilişki-imgesi; Rossellini ve kaybedenlerin sineması; Godard'da kan yerine kırmızı boya; Herzog'un o uzun yürüyüşü...
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.


Yorum yaz
Maximum Kart Taksitli
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
2
92,40   
184,80   
3
64,40   
193,20   
4
50,40   
201,60   
5
42,00   
210,00   
6
36,40   
218,40   
7
32,40   
226,80   
8
29,40   
235,20   
9
27,07   
243,60   
Kapat