600 TL ve üzeri alışverişlerinizde kargo bedava!
Türk Sinemasında Ses-İmaj (2000-2018) - Eda Arısoy | Yeni ve İkinci El
%5 indirimli

Türk Sinemasında Ses-İmaj (2000-2018)

ISBN / BARKOD : 9786258430646
Üretici : Akademisyen Kitabevi
Yazar : Eda Arısoy
Sayfa Sayısı : 343
Konu Sanat - Mimarlık / Sinema
Sinema üzerine filozofik görüşleri olan Rudolf Arnheim, düşünmenin görme ile ilk anda oluştuğunu yazar. Arnheim'in görme ile düşünmeye dair bu görüşünde “görmek” kavramını metaforik olarak kullanmadığını özellikle Yazının devamı...
Kargo Ücreti : 65,00 TL
Liste Fiyatı : 250,00
Kitapsahaf Fiyatı : 237,50
Kazancınız : 12,50

Ürün Özellikleri

Stok Kodu

9786258430646

Boyut

160-240-0

Sayfa Sayısı

343

Basım Yeri

ANKARA

Basım Tarihi

2022-02-01

Kapak Türü

Karton

Kağıt Türü

Kitap Kağıdı

Dili

Türkçe
Sinema üzerine filozofik görüşleri olan Rudolf Arnheim, düşünmenin görme ile ilk anda oluştuğunu yazar. Arnheim'in görme ile düşünmeye dair bu görüşünde “görmek” kavramını metaforik olarak kullanmadığını özellikle hatırlatmak gerekiyor. Görmek ve düşünmek arasındaki ilişki, sözcüğün tam da duyu organımız olan gözlerimizle yaptığımız görme üzerine kurulur. Filmlerdeki görsel imajların niçin sadece eğlence olarak değerlendirilemeyeceğini temellendiren bu tür görüşler sadece Arnheim'de değil, Béla Balâzs'da, Jean Epstein'de, Sergei Eisenstein'de ve son yıllarda Gilles Deleuze, Alain Badiou, Jacques Ranciere gibi filozoflarda da görülebilir. Düşünmek, görmek ile başlar. Acaba sadece görmek ile mi? İşitme ile düşünme arasındaki ilişki de benzer bir doğrultuda kurulamaz mı? Nitekim Gilles Deleuze özellikle Sinema 2'de optik yani görsel imajlarla sonik yani ses imajları eşit düzeyde gördüğü zaman imaj analizinde buna dair ipuçları verir. Sinema, başından itibaren sesle ilişkilidir, sessiz sinema denilen dönemde dahi. Film içinden veya dışından gelen müzikler, sesler; konuşmalar olmasa da, görsel imajlarla yan yanaydı. Bazen görsel imajlarla uyumluydu, bazen, istisna da olsa, onlarda çatlaklar yaratıyordu. Ama 2 Dünya Savaşı'ndan sonra ses imaj ile görsel imaj arasındaki bu gedikler daha da büyüdü. Aralık açıldıkça da düşünce, düşünülmeyeni dahi düşünmeye başladı. Heidegger'in “çağımızda en önemli düşünce halen henüz düşünmüyoruz” sözüne karşı filmlerden bazı yanıtlar gelmeye başladı belki de. Filmler, seslerle görüntüleri birbirinden kopararak bizler üzerinde daha önce tanık olmadığımız farklı yağmurlar yağdırmaya başladı. Zaman-imajlar, daha önce hareket- imajlarda da var olan yağmurların şiddetini hem artırmış hem de çeşitlendirmişti. Artık, daha önce işitmediğimiz sesleri de işitmeye başlamıştık
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.


Yorum yaz
Maximum Kart Taksitli
Taksit Sayısı
Taksit tutarı
Genel Toplam
2
130,63   
261,25   
3
91,04   
273,13   
4
71,25   
285,00   
5
59,38   
296,88   
6
51,46   
308,75   
7
45,80   
320,63   
8
41,56   
332,50   
9
38,26   
344,38   
Kapat