Ürün Özellikleri
Stok Kodu
9786057408341 Boyut
135-210-0 Sayfa Sayısı
320 Basım Yeri
İstanbul Basım Tarihi
2022-09-23
Kapak Türü
Karton
Kağıt Türü
Kitap Kağıdı
Dili
Türkçe
"Sanat tarihi çalışması olduğu kadar aynı zamanda bir fikirler tarihi çalışması da olan Hauser'in eseri,
toplumsal değişimin güçleri ile başlangıcından 20 yüzyılın ortalarına kadar Batı sanatı arasındaki
ilişkinin bir incelemesi olarak kapsamı bakımından benzersizliğini hâlâ koruyor."
JOHANNA DRUCKER, SANAT TARİHİ PROFESÖRÜ, PURCHASE KOLEJİ, NEW YORK EYALET
ÜNİVERSİTESİ
"Hauser'in yeni baskısı taptaze bir görünüm kazanmış ve bu modernizasyon, eserin özgün tarihsel ve
kültürel bağlamını ortaya koyan Jonathan Harris'in aydınlatıcı önsözleriyle önemli ölçüde
kolaylaştırılmış."
ALBERT BOUME, SANAT TARİHİ PROFESÖRÜ, UCLA, MODERN SANATIN TOPLUMSAL
TARİHİ'NİN YAZARI
Arnold Hauser'in ilk olarak 1951'de yayımlanmış saygın eseri, Taş Devri'nde ortaya çıkışından "Film
Çağı"na kadar sanatın gelişim ve anlamına dair bir anlatı sunuyor. Sanat ve toplum arasındaki
etkileşimi araştıran Hauser, toplumsal ve tarihsel hareketleri etkileyici şekilde ve ayrıntılarıyla ele
alarak görsel sanatın üretildiği yapıları tarif ediyor.
Bu yeni baskı, Arnold Hauser'in çalışmasına mükemmel bir giriş niteliğindedir. Sanatın Toplumsal
Tarihi'nin genel önsözünde Jonathan Harris, eserin çağdaş sanat tarihi ve görsel kültür içindeki
önemini değerlendiriyor. Ayrıca ciltlerdeki önsözler, Hauser'in anlatısı için bir özet sağlamakla birlikte
metne yönelik önemli tema, eğilim ve argümanları belirleyen eleştirel bir kılavuz görevi de görüyor.
JONATHAN
HARRIS,
KEELE,
LIVERPOOL,
SOUTHAMPTON
ÜNİVERSİTELERİNDE ÇALIŞMIŞ BİR SANAT TARİHÇİSİDİR.
Arka kapak yazısıdır.
Yazar Hakkında: Arnold HAUSER (1892–1978)
Macar–Alman asıllı yazar, alanının en önde gelen Marksist sanat tarihçilerinden biridir. Toplumsal
yapılardaki değişimin sanata etkisi üzerine çalışmıştır. Sanatın Toplumsal Tarihi'nde (1951), toplumlar
daha az hiyerarşik ve otoriter, daha ticari ve kentsoylu bir yapı kazanırken, – “düz, sembolik, stilize
edilmiş, soyut ve spiritüel varlıklarla başlayan Paleolitik dönem natüralizminden sonra sanatın daha
gerçekçi ve natüralist bir anlayışa yöneldiğini söyler. Diğer kitapları: Philosophie der Kunstgeschichte
(Sanat Tarihinin Felsefesi, 1958), Der Manierismus. Die Krise der Renaissance und der Ursprung der
modernen Kunst (Maniyerizm: Rönesansın Bunalımı ve Modern Sanatın Kökeni, 1964), Soziologie
der Kunst (Sanat Sosyolojisi, 1974).
Çevirmen Hakkında: Duygu ŞAHİN
Mimar Sinan Guzel Sanatlar Universitesinin Sanat Tarihi Bolumunde eğitimini tamamladı. 2015'ten
beri aynı okulun Guzel Sanatlar Fakultesinde sanat tarihi dersleri veriyor. Yayımlanmış diğer cevirileri:
“Ölümsüz” Catherynne Valente (2014), “Kış Hakikatleri” Paul Poissel (2016), “Mavi Tarlalardan Yürü”
Claire Keegan (2017), “Çıplak Tekillik” Sergio de la Pava (2019), “Oscar ve Lucinda” Peter Carey
(2021), “Sanatın Toplumsal Tarihi I” Arnold Hauser (2021), “Sanatın Toplumsal Tarihi II” Arnold Hauser
(2022), “Sanatın Toplumsal Tarihi III” Arnold Hauser (2022), “Sanatın Toplumsal Tarihi IV” Arnold
Hauser (2022).
Yorum yaz